Fokus

Svårt att hålla fokus på annat än den där fakturan från CSN som ska trilla ned i brevlådan. Så fort jag har den och har lagt upp en plan för hur det ska betalas så lovar jag att uppdateringarna ska bli bättre.

Jag är en planeringsmänniska och därför blir det jobbigt för psyket när jag inte har färdigt med det ännu.
I övrigt så går köpstoppet bättre än förväntat. 
Fick behålla allting som jag beställt hem men sedan dess har det verkligen varit stopp så nu ska det bli otroligt intressant att se hur mycket jag kan spara på detta.

Kan berätta att Freja varit på kontroll hos tandläkaren men hon vägrade att öppna munnen. Tandläkaren försökte med det mesta men vill inte barnen så var det ingen big deal. Vi har ju slutat med napp och borstar tänderna både morgon och kväll så det fanns ingen oro heller.


Vår stora tjej har också varit på lite försenad 3 års kontroll på BVC. 90 cm och ca 12,5 kg. Hon pratade som tusan och fick en MVG-stämpel i rumpan. Är det okej att vara stoltast i världen över att sköterskan säger att Freja redan visat på att hon klarar allt som kommer på 4 års kontrollen? Det är så fascinerande att se hur vår minimänniska hela tiden bygger på sin personlighet med fler underbara egenskaper.



Här hemma så är det att spela med P som är favoriten just nu samt att se på Harry Potter. Vet inte hur vettigt(ovettigt) det var att låta henne titta på första men hon ville se den fler gånger även tvåan. Hon sitter och hejar på Harry Potter med stor inlevelse men vi har satt gränsen vid att hon bara får se dom i sällskap med oss.


Nej nu ska jag fredagsmysa vidare.
Imorgon är det dop för Frejsters kusin Kian.

#1 - - Jessica :

Det är då kul att läsa hur det går för er och hur hon utvecklas, vår grabb är drygt en månad äldre bara :) Men vilken skillnad det kan vara i storlek, C är 105 cm lång och väger 19 kg :)

Svar: Visst är dwt roligt att läsa om höra hur det går för andra insamma ålder. Så häftigt att det kan vara så olika ju 😄
None None