Det rullar på

Dagarna rullar på här hemma och nu har vi snart avverkat andra veckan utan P då han börjat jobba igen.
Det funkar bra även om jag tror att Freja är rätt så less på att vara hemma med mig. En vecka till är hon ledig sedan så ska hon tillbaka till föris och det är verkligen så att hon räknar ned.
(null)

Min stora tjej har även en till tand som är lös så snart blir det kanske ännu ett besök från tandfen.

Sedan jag sist bloggade så har vi hunnat ha lite surströmmingspremiär här hemma. Freja kallade det för fest så då var vi ju tvugna att dra fram partyhattar och pynta till det.
Egentligen är det väl jag och mina systrar som är ute efter surströmmingen men det är ju kul att involvera så många som möjligt. (null)

(null)

(null)

(null)

Idag var Freja hos en förskolekompis och lekte hela dagen. Själv drog jag en långpromenad och kollade in området för ett hus som vi ska titta på i helgen.
Sedan så var det dags för 2 månaderskoll på BVC med Ralfen. Han växer så det knakar och är på samma längd och vikt som hans syster var på vid 3 månader.
59 cm
5640 gram

Nu ska jag sussa ned mig. Så skönt att veta att han har som rutin att dra en långsov den första svängen för natten. Barnen somnar vid 20-20.30 tiden och  sedan vill Ralf ofta äta vid 1 och därefter vid 4 innan det är dags för ett morgonmål. Helt okej ändå måste jag få säga. Det värsta är att han stånkar på under natten med sina gaser men just nu har vi precis börjat testa minifom. Förhoppningsvis hjälper det.
#1 - - ipfan.info:

Jag ar sjukt imponerad av dig som bygger ihop en san fin bod ”bara sadar”. Tidskravande, hjarnkravande, handy-kravande, energikravande och allmant valdigt ambitiost. Oerhort imponerande, eftersom du har en hel del annat att sta i Jag ar lakare och inspekterar Jamies skada lite nordigt sadar. Han hade tur. Det ser ut att ha skurit ruggigt nara radialisartaren! Puh! Onskar honom god lakning och ett skont hostlov.