Räkning och påskledigt

Sådär, räkningen har nu trillat ned i brevlådan och summan blev mindre än väntat vilket ändå känns skönt. 36.000:- som ska betalas in senast sista april. Köpstoppet har ju gett resultat så vi betalar av hela summan direkt och tar lite från sparkontot så får jag föra över lite dit några månader framåt för att kompensera för den här förlusten.

Med den planen klar så kan jag nu ha fokus på andra saker och tur är väl det. Nu har vi kickar igång sista kursen innan sommarlovet i skolan vilket innebär att jag och två studiekamrater håller på skriver en forskningsplan och förbereder för b-uppsats. Det kräver sin tid kan man säga.

Frejas kusin Kian har blivit döpt och vi fick vara med och dela den fina dagen.

Vi har också hängt med Frejas nya tremänning. Behöver jag ens säga att Freja är sjukt sugen på att bli storasyster?

Hon vet ju dock att vi måste till doktor Prick för att få ett bebisfrö (tack bästa barnboken!) men hon önskar sig mest att "bli storasyster och få en riktigt häst".


Vi har tränat på att cykla. Första gången vi tog fram cykeln ur förrådet så kunde hon inte trampa men övning ger färdighet och nu kan hon trampa omkring alldeles själv även om tålamodet tryter ibland.

Ny hjälm måste dock införskaffas, lika bra jag skriver det så slipper någon lämna den kommentaren.


Här hemma njuter vi av att vara påsklediga alla tillsammans.
Har haft besök av fler ur familjen som lämnat påskägg och umgåtts, skönt att få tid till sånt.
Freja fick Apbingo av sin gudmor och hennes familj så det ska gärna spelas flera gånger om dagen. 
Så kul att spela spel tillsammans ju!

Jag hoppas att ni alla har det bra och får njuta av lite ledighet.

Glas påsk på er!