Kisskalas

Helt plötsligt har jag fått en annan förståelse för föräldrar som är bekymrade över att deras barn kissar på sig under dagen på förskolan när det aaaaldrig sker hemma.
Nästintill varje dag så kommer det en påse med hem från förskolan då det blivit en olycka och hemma händer det ju verkligen aldrig och en olycka på hemmaplanen brukar då vara någon droppe.
Jag känner att jag inte vet hur vi ska hantera det riktigt. Vi kan ju inte gå tillbaka till blöja för det vill inte Freja heller men snart kommer kylan och att kissa på sig i ytterkläderna är ju ingen höjdare.
Hon har även satt att ingen lyssnar när hon säger till men jag vet inte hur mycket sanning det ligger bakom det påståendet.

Tror P ska få prata med dom imorgon vid lämningen och se om de kan få till någon rutin med att fråga eller bara påminna Frejster under förmiddagen.

En nackdel med att jobba i förskolan själv är att jag ibland drar mig för att ta upp saker för att jag tror att de ska tycka att jag kritiserar deras arbetssätt.
Tur jag kan skicka sambon.

#1 - - Adéle:

På vår nya föris händer det också olyckor. Fast det aldrig händer hemma. Men här handlar det om att M inte riktigt är trygg än och att de behöver lära känna honom lite samt hans signaler. De jobbar på det dock så tror det blir bättre snart.

Tror verkligen att det är en bra idé att sambon får prata med dem. Förstår att det blir jobbigt för dig. Hoppas verkligen att de lyssnar och att det blir bra snart.

Kramar!

#2 - - Elin:

Förstår att det är svårt. Men prata med dem! Så coola kläder hon har! 😍