Stora tjejen

Nog för att den lilla busungen varit en pratkvarn sedan hon var väldigt liten men nu kan hon låta så himla stor i sina uttryck.
När vi satt och åt middag här om kvällen så sa hon "vad har du gjort på jobbet då mamma?" Jag blev lite ställd och sa "va?" Och hon upprepade samma sak igen. 
I förrgår så pladdrade jag på vid bordet och då avbröt hon mig med "mamma, nu ska jag prata med pappa!" Okej, sa jag, varsågod. Då började hon bara svammla på om Toystory och Lejonvakten. Allt för att inte jag skulle ha all uppmärksamhet.

När man håller på med något hemma, typ städar eller så då kan hon komma och fråga "får jag vara med dig?".

Varje morgon så börjar hon dagen med att kissa i toaletten och ibland kan hon säga att hon inte vill ha blöja när vi är hemma. Spännande att hon börjat bli nyfiken på detta och kanske kan märka vilken skön känsla det är att vara utan blöja.

Nu ska jag mumsa lite karra. Vi har lillfredag här hemma eftersom vi alla är lediga imorgon, skönt!