Gudmor

Nu så kan jag faktiskt titulera mig som gudmor till fantastiska Lill. Vilken ära det är att få ett sånt uppdrag. Tillsammans med 2 andra tjejer så ska jag göra mitt bästa.

Det var ett otroligt fint dop och jag, som hade tränat flera dagar på en dikt jag skulle läsa i kyrkan, bröt ihop. Så svårt att stå där i stundens hetta och alla känslor bara svallar över. Det blir som för mycket kärlek och det är väl egentligen bara fint.

Freja har haft lucia på förskolan. I år ville hon så gärna vara pepparkakslucia så det ordnade vi. Tårarna rann när den där fantastisk lilla varelsen stod där tillsammans i gemenskapen för att dansa och sjunga för oss. 

Den här veckan var jag ledig torsdag och fredag vilket var välbehövligt efter 5 veckors praktik på heltid och så några skoldagar på det. Vi har bara myst på och igår var vi på Birsta för att köpa någon sista julklapp samt besöka Frejas favorit nämligen WCn med en stor och liten toalett så vi kan utföra våra behov tillsammans.

Freja kör med kalsonger btw.. om någon har tips på vart det finns trosor med minioner eller Marvel så tipsa gärna. Hon valde dessa själv i butik men de är ju lite påsiga där framme där det är plats för lite andra kroppsdelar. Funkar ju iosf men om någon vet så hojta.


På kvällen igår fick Freja feber. 39,1 grad. Blev en rätt jobbigt natt med mycket bökande och torrhosta. Feber idag också. Vi hade bokat biljetter för att besöka Trolska skogen och deras julsaga imorgon. De har ju byggt en hel sagoskog där man i en guidad tur kan ta sig runt och hjälpa till med att rädda julen. Förra året var vi dit trots att Freja var lite hängig men vi har lärt oss av våra misstag. 
Jag skänkte bort biljetterna i en grupp på FB och det var en familj som blev jätteglada.
Vi bunkrar med julmust och Disneyfilmer.
Trevlig helg!

#1 - - Adéle:

Men alltså toabilden! 😂 Hon är för söt.

Jag kan sy miniontrosor till henne om du litar på mig med det. Det finns ju såna tyger.

Svar: Jättegärna 😄 Du kan väl skriva till mig på insta eller Facebook så kan vi prata vidare där. Klart jag litar på dig 👏
None None

#2 - - Sofie:

Vi hittade miniorer-trosor i hipsters på Lindex men det var typ ett halv år sedan. Men vår Freya tappade ju intresset så vi la toaträning lite på vänt. Kram