Julen kom

Och nu är den förbi.
Det blev verkligen en härlig julafton.
Freja sov dock som en kratta inför det men bjöd på en sovmorgon som tur var. Vi vaknade av att min mamma knackade på dörren så då klev vi upp och dukade fram en rejäl julbrunch.
Innan det var dags att äta så kom även tomten på ett besök till en nöjd liten Frejster.

Innan Kalle for min mamma vidare och den andra delen av min familj kom.

Tomten kom även på ett till besök och Freja var fortfarande lika glad över det.
En mysig julafton tillsammans med många fina människor och alldeles för många julklappar till vår lillfis. 

Kvällen blev lite hemsk. Jag fick så ont i magen när alla åkt hem så jag gick för att lägga Freja medan P plockade undan nere. Slutade med att jag hade så ont att jag låg på alla fyra på golvet och grät. Freja försökte trösta och P ringde ambulansen. Hade så jäkla ont så jag visste inte vart jag skulle ta vägen. Försökte få bort det men inget hjälpte. Fick ligga och vagga på golvet och sedan helt plötsligt försvann det bara. Det var som att trycka på en knapp. P ringde och sa åt ambulansen att vända och jag kunde plocka undan så lade han Freja.. Jätteskumt var det? Får hoppas att det inte händer fler gånger.

Igår så var vi upp till P's mamma och pappa för lite julmys. Blev en heldag där med en Freja som nöjt kunde passa på att gosa med deras katter. Katterna var inte riktigt lika nöjda som Freja..

Idag har vi varit på Drakborgen en sväng, jag har hunnit svänga förbi Ikea mitt i reakaoset och sedan har vi städat undan julen.
Har varit dålig på att reashoppa i år. Har beställt hem några nya barnfilmer samt en ny menskopp. Galet att man kan köpa en sån för att den är snygg men så är det faktiskt!


Nu har Freja somnat och jag ska kika på lite serier.
God fortsättning på er!
#1 - - Sofia:

Tycker det låter som gallstensanfall. Hade så när jag fick mina, låg bara på golvet o vred mig i smärtor. Enda som hjälpte var spasmofen. Fick dock operera bort gallblåsan så anfallen kom så ofta o utlöstes av ingenting mot slutet. Hoppas du slipper fler anfall

Svar: Låter ju inte så bra :/ hoppas verkligen jag slipper det fler gånger annars måste jag ta och kolla upp det. Måste vara skönt att du fick ta bort gallblåsan så du slapp fler anfall :)
None None

#2 - - Karin :

Hej där!
Nu var det lääänge sedan jag kommenterade. Jag bloggade på Villbli3 tidigare. Är inne och smyger runt här ibland när tillfälle ges ;)

Såg att ni också ger Lactulos till er tjej. Det gör vi med. Och har gjort länge. En mjölkallergi tros hon ha (sedan typ 6månaders ålder, hon är 1.7 år nu). Hon behöver fortfarande lactulos. Vi ger 5-10ml/dag. Ni ger säkert redan hela dosen i ett svep direkt på morgonen men det är annars mitt bästa tips (om ni inte fått annan ordination förstås). Vår tjej sov oroligt och vaknade ofta när vi gav lactulosen vid lunchtid eller senare, då vaknade liksom tarmarna igång för sent och hon hann inte bajsa innan läggdags. Hon sov dåligt överhuvudtaget innan magen kom igång, inte lätt att sova med magen full av bajs :(

Vad tråkigt att läsa att det är så mycket på gång runt Freja, med vikten, prickar och allergier :( Jag hoppas att ni får mer besked snart. Ni verkar ha fått en fin läkarkontakt iaf!

Jag har för övrigt en butik nu ;) Och en webbshop, Levareko.se

God Jul i efterskott och Gott Nytt År!
Kram Karin

Svar: Hallå där! Vad roligt att få en liten uppdatering om hur livet flyter på för er. Verkar som att du har många bollar i rullning, härligt :D

Ja vi ger faktiskt allt på morgon, blev så av en slump för att det är så lätt att glömma annars men det var ju skönt att veta att det alltså är vettigt att göra så.
Jobbigt med mjölkallergi, finns ju i så mycket liksom men det är väl en vanesak som så mycket annat.
Vi hoppas på att det inte är några allergier som spelar in här men något känns inte riktigt rätt så vi får se vad de säger på vägningen om en månad.

Kramar :)
None None

#3 - - Emelie :

Låter som en härlig jul :) förutom ditt magont :/ tycker också det låter som gallstensanfall, fick det en gång när jag var yngre men vi åkte in och dom sa det var gallstensanfall av en hostmedicin jag ätit. Min mamma har haft massor med gallstensanfall och det berodde på om hon hade ätit mycket fet/stekt mat.

Svar: Det kanske är det då.. Så svårt att veta och det känns så konstigt när det bara släppte men efter att ha googlat verkar fler ha upplevt det så.
None None