Degigt och känslosamt

Vill börja med att tacka för gårdagens finbesök. Freja fick mysa hela kvällen med tjejerna A och M.

Idag har det varit en ganska känslosam dag. Lovade min mamma att hon skulle få träffa Freja idag. Vi har ju varken setts eller pratat med varandra på väldigt länge. Det var lite jobbigt då jag trots allt saknat min mamma som vissa stunder kan vara världens bästa. Om det inte vaf så att hon gång på gång sviker så hade detta inte varit något problem. Jag kommer aldrig lita på min mamma som jag en gång i tiden gjorde men jag vill inte hindra henne från att träffa Freja någon gång ibland.
Hon hade tagit med sig mitt bebisalbum och visst är vi ganska lika ändå?
Övre bilden är på mig och nedre på min älskling!

Nu till något helt annat.
Sex, sex, sex. Ni som är pryda eller inte vill läsa om vårat sexliv kan ju skippa den här delen..
Jag har ett sjukt behov av närhet just nu. Under graviditeten har jag velat haft kroppen för mig själv, oftast. Har haft svårt för att kramas och sex har ju verkligen varit en bristvara. Detta beror mestadels på att vi var så oroliga för missfall i början och sedan kom det liksom aldrig något sug för någon av oss.
Nu är det så länge sedan vi var med varandra så man känner sig nästan som en oskuld. Hur kommer det kännas när man ligger med varandra efter en förlossning och när vågar man göra det igen?
Är ju en månad till efterkontrollen, måste man vänta så länge?
Har känt mig så slank och smal sedan magen försvann men idag har jag bara känt mig degig och äcklig och vill nog mest bara känna att P tycker att jag är finast i världen. Bekräfta mig, ja tack!

Gråtig, blödig, äcklig, nöjd och lycklig över att ha världens mest underbara dotter.
Livet som nybliven mamma är en känslostorm!
#1 - - Leah / hael:

Det dröjde nog 2mån innan vi hade sex första gången och sen jag inte födde vaginalt så var det väl ingen skillnad mer än att jag tyckte det var läskigt pga ärret på magen ömmade en del.

Börja med, förspel låt han ta på dig och känner du att DET gör ont ska du nog inte fortsätta och ha sex. Mycket glidmedel sägs vara bra första gången efter en fl sen slemmhinnorna kan vara extra känsliga och torra :P

Svar: Förstår att det måste ha känts lite läskigt när det ömmade och så. Jag tror att min ömhet down there börjar gå över men det är ju inte så lätt att veta men man får väl ta det försiktigt som du säger. Tack för tipset!
None None

#2 - - A:

Jag har känt som du under graviditeten. Och då råkade vi ändå köra ut Milo med färdknäppen. ;) Nu när jag ser maken med Milo så kommer ibland de här andra känslorna fram. Jag har fått höra att man helst ska avstå tills avslaget avtagit men sen är det att köra när man känner att man vill/kan. För dig som fött vaginalt kan jag förstå att funderingarna ligger i när allt där nere är läkt också. För mig känns det läskigt pga såret på magen. Jag hoppas i alla fall på att det ska gå bra för både dig och mig. Jag tänker att bara man går varsamt fram så borde det bli bra. Kram!

Svar: Haha, vad roligt att ni satte igång det med den gamla godingen! :D Som du säger så bör det ju gå bra så länge man börjar lite försiktigt men det är lite läskigt att inte veta hur det kommer att kännas. Visst väcks det nya känslor i en när man får se sin fina kille vara pappa, det är helt galet att man kan bli mer förälskad! Kramar
None None

#3 - - S:


Usch det dör med sex, jag är också Cp sugen och vill bara kladda på J hela tiden, men vill ändå inte ge falska förhoppningar då jag vet att jag är lite känslig och inte "vågar"

Först hade vi ju typ sex jämt i 2 1/2 år för att få vårt plus (på bestämda tider i bestämda ställningar m.m du vet ju hur det är) och när det kom spontant så gick musten liksom ur oss, så tig några veckor innan vi vågade/orkade testa (och bär vi var inne i "säkra perioden") men då fick jag ju den där blödningen och vi blev helt skärrade och sen foglossningen som kändes som om jag skulle gå av på mitten varje gång vi försökte, så vi provade bara två ggr till, så när Freya var ute, kände jag mig dels smal och snygg och pigg och hade hu inte ont. Jag car stolt och över lycklig över världens finaste dotter och att se hur mycket hon betydde för J, mitt hjärta smälte och jag blev sjukt sugen men, blev ju sydd endel och även om de på bb sa att det absolut inte var någon fara, vi kunde ha sex precis när vi ville så länge det kändes bra och inte gjorde ont bara vi använde kondom (infektions risken) innan efterkontrollen. Men jag bågar inte i fall det gör ont i stygnen.
Så vi väntar tills efter efterkontrollen ;)

Men vill du/ni och det könns bra. Kör bara kör! ;) men använd kondom! (Pga infektionsrisken)

Kramar <3

Svar: Visst är det en speciell känsla när man inte vågar ha sex?!Jag är rädd att det ska kännas annorlunda både för honom och mig, jag har ju inte vågat titta efter hur det ser ut där nere nu efteråt.
Som du säger så har ju sex varit något man haft för att göra barn nu under så lång period och sedan har det blivit noll nästan nu under graviditeten och nu när man är sugen så tvekar man..
Känns lite läskigt när man fortfarande har avslag men jag tror att man måste försöka sedan så fort kroppen slutar blöda.
Kramar!
None None

#4 - - Theres:

När jag fick mitt första barn så hade avslaget försvunnit efter två veckor och jag minns att vi hade sex efter ca en månad. Det var typ som att vara oskuld igen, i fråga om att känna sig lite osäker på allt. Men det funkade bra och jag hade inte gjort någon efterkontroll innan. (Jag blev sydd en del även den gången) nu är lilltösen tre veckor men det känns som "sexdebuten" ligger en tid bort fortfarande i och med att avslaget inte är borta ännu plus att jag fick göra en skrapning efter förlossningen den här gången. Men jag tror att så länge man är lyhörd för varandra så går det bra!

Svar: Tack för att du delar med dig! Jag har ju också lite avslag fortfarande så det känns ju kanske inte så himla mysigt medan det är aktuellt men så fort det är borta så är det nog dags igen och det känns verkligen nervöst. Som du säger så är man lite osäker och man vet inte riktigt vad man ska förvänta sig. Vi får väl försöka prova oss fram när vi känner oss helt redo :)
None None

#5 - - Leah / hael:

har du fått paketet? :D

Svar: Ja :D Det kom igår så jag hämtade det idag, superbra!
None None

#6 - - evl:

Det kändes faktiskt lite som första gången. Nervöst och ovant och man har liksom inte riktig koll på sin kropp än. För mig blev det skönare och bättre efter att jag fått barn! men de första gångerna var det inte riktigt bekvämt.
Kram!

Svar: Låter ju positivt att det blev bättre efteråt ;) Nej jag ska nog inge ha så höga förhoppningar nu från början :) Kramar
None None

#7 - - nina:

Vi hade sex första gånger 3 veckor efter förlossninge och nu 4 månader senare har det väl bara blivit 4-5 gånger då det känns som om jag spriker lite varje gång.. vet inte alls vad det beror på men det kan ta tid innan det känns bra igen så man får ha tålamod.

Svar: Då var ni ändå ganska snabba med att komma igång men det låter ju inte som att det är så behagligt.. Hoppas att det bara blir bättre och bättre!
None None