Vecka 29 (28+0)

Idag blev jag faktiskt höggravid. Helt galet och alldeles underbart. Sista trimestern nu och sedan får vi träffa vår älskling!

Idag så var det en skogspromenad som stod på schemat. Tillsammans med några barn så blev det en ganska lång vandring och oj vad det känns i kroppen nu. Det har börjat bli som ett tryck mott mitt bäcken när jag går samt att jag upplevde de berömda sammandragningarna. Är kanske bara att inse att det är kroppen som säger ifrån lite mer nu.

Idag så gjorde jag klart med lite papper till försäkringskassan. Ska ta och ansöka om gravpenning från och med 23/12. Ska skriva färdigt en arbetsbeskrivning imorgon och därefter skicka in allt. Hoppas på att få det beviljat för fortsätter det så här så är jag nog ganska mör när julen kommer!



#1 - - Sundsvallstjej:

Men shit vad tiden går snabbt :). Tänk att ni snart är föräldrar!! Tycker jag nyss började följa din blogg och var nervös för hur er ivf skulle gå. Haha. Märkligt att tiden bara kan rusa förbi så. Kram

Svar: Ja men visst är det helt galet. Tycker själv att tiden bara springer iväg. Känns som att det var nyss vi var till Falun och höll på med IVF.. Kramar
None None

#2 - - A:

Grattis till sista trimestern! Så roligt! Känner du dig höggravid också? Det går ju i en rasande fart det här. Jag hoppas själv att tiden saktar ner efter förlossningen. Kram!

Svar: Tack så mycket. Jag börjar iaf känna mig höggravid. Är lite konstigt när kroppen inte riktigt orkar det man vill att den ska klara men man får vänja sig :) Kramar
None None

#3 - - Antara:

Välkommen till höggravid klubben ;)
Jag vet inte om fkassan har blivit snällare nu med att ge människor som jobbat på förskola gravpenning för förut fick man aldrig det. Jag, min kollega och min kompis har alla fått det beviljat. Vi var alla tre vääääääldigt noga med att skicka en lång och detaljerad beskrivning av våra arbetsuppgifter.
Jag tror att jag har min kvar på datorn om du vill kan jag skicka den till dig. Maila mig din mail så skickar jag den om du är intresserad självklart :)

Svar: HIhi tackar! :D Ja jag hoppas de är snälla. Verkar vara väldigt olika beroende på vilken handläggare man fått samt att jag tänker att jag jobbar med de äldsta barnen men det är ju ändå väldigt påfrestande att jobba med det vi gör. Väntar med spänning på ditt brev :) Kramar!
None None

#4 - - Evelina:

Stort grattis! Vad häftigt att det gått så långt. Tänkt snart ligger du där med ett litet pyre på bröstet.

Kram!

Svar: Tack! Ja visst är det sjukt. Snart kommer bloggen fyllas med bebisbilder :) Kramar
None None

#5 - - alexandra:

helt sjukt att det är sista delen, jag har också börjat få tryck mot bäcknet

Svar: Ja det känns lite obehagligt..
None None

#6 - - Jullan:

Härligt! Ja det kommer inte att bli lättare resten av graviditeten, sen är det ju olika för alla såklart. Men efter vecka 30 så brukar jag tycka att det börjar kännas på rejält. ;)
FK lägger tungvikten på att man ska ha ett fysiskt krävande jobb, så betona verkligen allt som är jobbigt så som stå och gå och alla TUNGA lyft. Överdriv hellre siffran när du ska ange hur många kilo du lyfter per arbetspass. Lycka till! :)

Svar: Ja det känns ju liksom nu att det börjar bli tyngre så jag kan bara tänka mig att det känns av rejält om en månad.. Tack!
None None

#7 - - Langtarefterbarn:

OJ, det känns som att det var igår som du plussade. Va häftigt!!

hoppas allt går bra med FK, de är så himla jobbiga ibland. Kraam

Svar: Visst känns det som att det var alldeles nyss. Jag hoppas det jag med, vill gärna slippa krångel. Kramar
None None

#8 - - Stjärnfröken:

Men oj, tiden flyger verkligen! Härligt! :D

Svar: Ja det är skönt men samtidigt lite trist för man vill liksom få njuta lite mer av detta samtidigt som man längtar efter bebis!
None None

#9 - - Leah / hael:

Din graviditet känns som den springer iväg :D Precis som alla andra säger här ovanför hahah

Svar: Haha, ja det är verkligen helt overkligt vad fort det går :)
None None