Barnlängtansbloggen

Har precis skrivit mitt första inlägg i Barnlängtans blogg. Ni får gärna läsa och kommentera och dela med er av den bloggen så kanske vi kan få lite mer aktivitet och mer uppdateringar där.
HÄR kan ni klicka er vidare.
#1 - - Jennie:

Såg din blogg på barnlängtan.se. Gick nyfiket in på din sida och upptäckte att du också har PCO som mig och ska börja spraya med syneral och äggplock v. 18 som mig :). Bra blogg förresten och lycka till!!

Svar: Vad roligt att du hittade hit . Wow då ligger vi ju verkligen lika! Är det erat första försök? Ska ni också göra i Falun? :) Lycka till nu, visst är det härligt att komma igång?
None None

#2 - - Moa:

Vilket bra inlägg! Jag har alltid funderat över när folk säger att det är egoistiskt att skaffa barn, vad tycker du om det? Är det verkligen det?

Svar: Tack Moa!Egoistiskt är ju ett ord som ofta används negativt men det beskriver ju något man gör för sin egen skull. Jag tycker att det är egoistiskt att skaffa barn. Man gör det ju inte för någon annans skull utan det är ju, i vårat fall, någon som jag och P har valt och vill göra. Man kan ju inte säga att man skaffar ett barn för barnets skull..
Det är inte så lätt att förklara hur jag tänker men ja det är egoistiskt men inte på ett negativt sätt.
None None

#3 - - Moa:

Okej :) Följer din blogg med spänning nu när ni är igång!

Svar: Vad härligt, hoppas det blir en lite längre resa den här gången :)
None None

#4 - - A:

Bra skrivet!! Jag blir liksom stolt över dig <3 KRAM!

Svar: Tack vännen :) Kramar <3
None None

#5 - - Jennie:

Nej det är vårt fjärde försök. Vi fick tre gratisförsök och nu betalar vi. Vi går på Carl von Linnekliniken i Uppsala, verkligen super bra!! Började spraya idag och det känns skönt att vara igång igen men ack vilken berg och dalbana det blir innan test dagen.. Hur går det för dig? Funkar sprayen bra?

Svar: Då är ni liksom erfaren nu ni. Hoppas att detta är försöket där det händer! Kommer ni ha möjlighet att få tillbaka 2 embryon eller hur fungerar det? Har hört många som gillar den kliniken. Bra att ni trivs där. Visst är det skönt att komma igång, man vet att det förhoppningsvis leder till något bra. Det går ganska bra för mig. Är väl mest att jag vaknar med världens dunderhuvudvärk och det känns som att jag druckit flera liter sprit och slocknat för att sedan vakna alldeles för tidigt.. Tar ju hellre huvudvärk än att jag ska bli avig mot sambon som jag blev förra gången. Vad brukar du få för biverkningar av sprayen?
None None