Vecka 37 (36+6)

Tidigt imorse vaknade jag och gick på toaletten. När jag kom tillbaka för att lägga mig så hade jag riktigt ont i magen. Försökte hitta en skön ställning men det var omöjligt plus att det hade börjat stråla ut mot ryggen. När P's klocka ringde 6.30 så klev jag också upp och tog mig vidare till soffan.
P blev lite orolig och frågade om det var på gång. Inte lätt att veta.. Jag svarade att jag tror att det ska göra så mycket ondare när det väl är dags. Efter att han gått till jobbet började det göra mer ont så jag tog alvedon, duschade varmt och fyllde därefter en vattenflaska med varmt vatten som jag lade bakom ryggen när jag kröp ned i soffan igen. Kunde därefter sova några timmar.
När jag vaknade hade smärtan släppt. Det var lite pirrigt för jag började verkligen fundera på om det kunde vara en början på något. Man har ju inte en aning om vad man kommer känna men jag kan bara tänka mig att den smärtan jag hade idag bara var en liten försmak på vad som komma skall.

På eftermiddagen tog jag en tripp ut till familjen. Käkade lunch och myste lite för att samla kraft inför ett Ica besök. Det var ruskigt mycket folk som var ute och handlade så det vara bara att hänga med i strömmen inne i butiken. Nu är nyårsmiddagen inhandlad och imorn blir det bara jag och P som ska äta god mat, spela Bingolotto och titta på raketer. Myspysigt!
 
Det har ramlat in lite fler gissningar så jag uppdaterar listan lite:

När kommer Freja och vad väger hon då?

3 januari Petra . 3025g
3 januari Anna , vikt 3168g
6 januari Mathilda , vikt 3251g
7 januari  Elin , 3850g
8 januari DagiJuli , 3050g
8 januari Min gissning , 3345g
11 januari Fertilitetsresa , 4205g
13 januari S , 3840g
16 januari A , 3000g
17 januari Sundsvallstjej , 3480g
19 januari Antara , 3600g
23 januari Madeleine , 3350g
25 januari A , 3468g
27 januari C , 3950g
28 januari Micke , 2680g
29 januari MammaTea , 3650g
#1 - - alex:

jag tror den24 januari och 3700g

#2 - - dagijuli:

hej=) åh vad spännande med alla gissningar. jag såg att vi gissade samma dag jag hari nte hunnit läsa så mkt vad alla gissat o såg det först idag=) dock inte riktigt samma vikt. men hoppas hoppas hon kommer snart=)

Svar: Haha, men det gör inget, man måste ju gissa det man själv tror ;) Jag tror att du och jag kommer ha rätt! Hihi kramar och gott nytt år <3
None None

#3 - - Emma:

5 januari 3120g

Gott nytt år till er båda två och pluttan i magen <3

#4 - - Antara:

Visst är det spännande när man börjar känna saker?
Samtidigt som man blir lite besviken när de försvinner ;)
Ha en underbar nyårsafton!
Kram

Svar: Ja det är riktigt spännande. Tror dock att sambon blir mest nervös av alla ;) Kramat!
None None

#5 - - Marie:

6januari 3650g

#6 - - Moa:

Åhhh ska hon heta Freja? Jag älskar det namnet! Våran valp heter det och ibland ångrade jag mig lite att vi inte "sparade" det ifall vi skulle få en dotter till fast nu är ju hon en Freja så.. :) Jättefint namn!

Svar: Ja jag älskar också det namnet :) Tycker det är så himla fint. Ni kommer säkert på något annat fint om det blir en dotter framöver tror jag. Tycker det är lättare med flicknamn än pojknamn. Tack så mycket!
None None

#7 - - Moa:

Ja, det är så olika med om man tycker det är lättare med pojk eller flicknamn. Jag tycker nog att båda är lika svåra haha! Vi var stensäkra på att vi väntade en pojk så vi hade bestämt namn som vi båda tyckte om väldigt mycket så kom det en tjej och då blev vi nollställda hehe. Men dagen efter fick hon namnet Leah :) Känns som att det var 1-2 månader sedan jag läste att ni hade fått ett plus! Så ser man att ni är i v. 38! Slutspurten nu :) Nu kan lilla Freja komma vilken dag som helst :)

Svar: Jo men så är det ju :) Sedan tycker jag att det är extra svårt när man arbetar med barn för jag har så många namn som jag kopplar ihop med andra och man vill ju ha något som känns eget liksom. Ja vi skulle bli helt nollställda om det kom ut en pojke! Visst har tiden gått hur fort som helst, jag tycker också att det var nyss vi fick ett plus. Är en spännande väntan nu :) Kram
None None