Vecka 20 (19+2)

Idag var det besök hos BM klockan 13. Tog det faktiskt på min lunchrast då jag kände att jag vill spara lite komptid för framtida bruk. Fick lämna urinprov som inte visade på någon UVI, skönt! Fick även med mig ett provrör hem så om jag känner mig orolig så kan jag kissa hemma och åka förbi VC så får jag svar direkt då.
Min BM gav mig ett intyg som ska skickas till försäkringskassan. Ska bli spännande att se hur vi ska lägga upp ledighet, verkar vara en hel djungel och det gäller väl att vara påläst så man får ut så mycket som möjligt av det. Ska ta och kika på kursen de har online under helgen.
Ska få lämna mer prover och kolla alla värden den 3/10. Kändes långt dit men kände jag att jag börjar må dåligt så var det bara att ringa. Innan jag skulle gå så frågade hon om jag ville lyssna på hjärtljuden och det ville jag såklart! Första gången som jag fick höra det lilla hjärtat som slog med full kraft där inne. 144 slag/minut.
 
Eftersom jag alltid ska fira allting så firades det med att inhandla lite mer mammakläder:
 
TIGHTS*3

 
TUNIKA 
KLÄNNINGAR*2
 
 
 
#1 - - Langtarefterbarn:

Åhh, vilken känsla det måste vara att få höra hjärtslagen! Skönt att det inte var UVI heller. Kraam

Svar: Ja det var riktigt häftigt att höra hur hjärtat slog och hur den sparkade på där inne :) KRamar!
None None

#2 - - dagijuli:

åh så skönt att det inte var uvi!! ett hett tips.. skicka in moderskapsintygte illa kvickt m du inte har gjort det o alla papper så de räknar ut din sgi (sjukpenninggrundandeinkomst) i tid för de har sååå lång handlänggninstid o va som helst kan bli fel när det gäller försäkrngskassan;)... så om du vil ha igång mammapenningen i tid. ska bli spännande o se nu nästa månad om min kommer igång.. tveksamt.. grrr..
jag har hela tiden trott att ni får en tjej o med tanke på 144 i hjärtljud så har jag int ändrat mig;)
Lilla Ebbas hjärtljus låg på runt 140-150 hela tiden;) frågade bm om det fanns nåt samband o de sa att mäter man flera ggr o under lång tid så har faktiskt tjejjer lite högre hjärtljud

Svar: Tack för det tipset! SKa ta och skicka in det imorgon hade jag tänkt. Känns som om att väldigt många får krångla med försäkringskassan.. Kramar!
None None

#3 - - A:

Så roligt att ni fick lyssna på hjärtljuden. Och skönt med tid hos barnmorskan också. Jag kommer vara i vecka 26 nästa gång jag ska till bm. Skönt att det inte var uvi också. :) Kram!

Svar: Ja det känns som att det är sällan man går dit tycker jag men man har väl inte så mycket att göra där ännu, dock var det underbart att få höra på hjärtat :) Kramar!
None None