Vecka 37 (36+4) Planerat vändningsförsök

Gårdagen vändning blev uppskjuten till idag. Igår blev det TUL samt samtal inför vändningen om risker, hur det går till och sedan fick jag tid till idag klockan 7.30.
Nervöst stapplade jag in på förlossningen tillsammans med min syster imorse. Fick ett eget rum där de bäddade i ordning och sedan fick jag lägga mig i sängen för att barnmorskan ville passa på att försöka känna hur han låg. Hon hade svårt att känna precis som alla haft tidigare så hon hämtade en väldigt erfaren kollega som direkt konstaterade att Ralf fortfarande låg i tvärläge med huvudet under revbenen på höger sida. De klämde och kände och helt plötsligt säger den rutinerade barnmorskan "men vart tog huvudet vägen nu?!"
Hon känner omkring och sedan säger hon att hon faktiskt tror att han lagt huvudet nedåt. 
Jag fattar ingenting men de hämtar ultraljudsmaskinen och bekräftar att det faktiskt är ett huvud där.
För att vara helt 100 så får jag gå in till spec. mödravården för att göra ett ordentligt ultraljud och jodå, den här busungen lade sig tillrätta under undersökningen inför vändningen.
(null)

(null)

Nu är det bara att hoppas på att han också fixerar sig eller i varje fall stannar i rätt position.
Med tanke på att han precis vänt sig så ska jag iaf vara snabb in ifall vattnet går eller värkarna startar så de får kolla att han ligger rätt.

På måndag väntar opponering i skolan sedan får han faktiskt komma precis när han vill.