Vecka 11 (10+0)

Jag avslutade tidigare vecka med att fylla 28 år.
På födelsedagen var jag på min VFU-plats för att ta igen en av dagarna jag varit sjuk och det blev första gången som någon frågade om jag är gravid.
Det var min handledare som efter lunchen sa "Camilla, jag måste få fråga en sak och om det onte stämmer så får du inte ta illa upp men är du med barn?" Jag svarade ärligt som det är och hon sa att hon tyckte att det blivit stor skillnad sedan jag var där sist och då hade jag ändå diskreta kläder tycker jag.
Det som blev intressant var att vi kom in på hela IVF-resan och då visar det sig att hon också har PCO-s och har gått igenom diverse behandlingar och gått hos doktor Fryklund. Världen är bra liten ibland och jag tycker det är så skönt att vi är så öppna om detta för det leder till en gemenskap och fina samtal plus att vi kan få bort en del av den tabu som tillhör det här med infertilitet. P säger också att han kan få frågor ibland på jobbet av någon "som hörde att ni gjort IVF" för att de vill veta hur man ska gå till väga.
Ingen ska behöva känna sig ensam i onödan tycker jag.

I varke fall så känns det som att magen faktiskt växer en del. Kläder börjar strama och det blir mer och mer mammakläder som används för att det ska vara bekvämt. Ska ta och berätta för chefen till veckan så han har koll på läget innan alla kollegor vet om vad som väntar.

Har kunnat hålla igång hyfsat med träningen. Har varit rätt motigt den senaste veckan eftersom jag är i den där enorma trötthetsperioden just nu.
Har köpt mamma träningstights som invigdes eftersom jag är extra svullen på kvällarna. Kände mig enorm i den tighta outfiten men oj vad skönt det var att träna i dessa brallor! (null)

Nu ska jag bädda ned mig i sängen och kolla på lite serier.
Igår var jag ute med fina familjen och käkade på Pinchos och idag har vi kalasat med flera familjemedlemmar under hela dagen.
(null)

 
#1 - - Johanna :

Åh det är så roligt att ni väntar en liten!!! Grattis!!!!

Svar: Tack ❤️
None None