Ofrivilligt barnlösas dag


Den här mamman var på en helt sjukt rolig fest förra helgen. 90-talet var temat och trots att det blev ett galet alkoholintag så vaknade jag och var rätt pigg dagen efter. Tur var det eftersom vi firade Frejas tremänning som fyllde 2 år.

Annars rullar dagarna på. Jag har börjat lägga fokus på ledigheten som närmar sig och redan nästa vecka avslutas den här terminen i skolan. Ska bli skönt att kunna koppla bort den ett tag och fokusera på jobbet samt vardagslivet.
Vi har just nu en tjej som försöker att göra tvärtemot på det mesta. Det är rejäla tålamodsprövningar och man får tänka på vad man säger för att kunna vara konsekvent.
Vi försöker satsa på att lägga fram alternativ som vi anser rimliga så hon ändå får göra egna val men ibland är det också så att hon inte får bestämma själv vilket kan sluta i en del gråt och skrik. 
Vi har sedan en tid tillbaka kört på att nappen är något som hon bara får ha på soffan eller i sängen. Ibland kommer hon smygande med en napp i munnen och slänger sig gråtande på golvet när det påpekas. 
Efter en eftermiddag fylld av tjafs så fick jag i varje fall en fantastisk hjälpreda i köket som vägrade ta av sig sin nya baddräkt.

Oavsett om humöret är upp eller ned så är ungen helt fantastisk. Kan inte fatta att hon blivit så stor redan. 
Idag, på ofrivilligt barnlösas dag, så har vi verkligen myst lite extra och tacksamheten går inte att beskriva. Tänk att utan hjälp hade inte just denna fantastiska tjej varit en del av vår familj.

Imorgon så är det mors dag och jag har fått i present att få åka iväg på shopping. En sponsrad förmiddag på Birsta med bara mig själv som sällskap. P tyckte att jag skulle se till att bara handla till mig själv den här gången, brukar ju vara svårt.
På eftermiddagen kommer A&M med sin lilla bebis så vi ska få snusa lite. Freja är nästan den som är mest laddad.