Klimakteriemedicin

Idag så hade jag besök i Härnösand hos TF inplanerat.
De ville ju göra en koll eftersom jag haft små mellanblödningae. Sist var mensen helt rubbad också och cykeln var 40 dagar..
TF hälsade mig välkommen tillbaka, länge sedan vi sågs sist. 2013 gjorde jag undersökning där senast.
Han tog ett cellprov sedan kunde han se att jag har några ytliga blodkärl som eventuellt kan vara orsak till blödningar. Om de ökar så ska jag boka tid så går de in och bränner för att råda bot. Tills vidare så ska jag testa en Klimakteriemedicin. Den hjälper till om man har sköra slemhinnor och kan ge mina slemhinnor en liten boost.
Ungefär som Lutinus fast en mycket mindre tablett som ska upp i snippan. 2 stycken i veckan ska jag ta i 3 månader.
Han misstänker att det är PCOn som rubbar cykeln. Har ju massor med äggblåsor och han tyckte jag hade väldigt tjock slemhinna i livmodern.. De kan även vara den som orsakar blodiga spottings. I och med att den är så tjock så finns det en möjlighet att inte allt kommer ut i samband med mens och då kommer det även lite då och då under cykeln.
Ska starta med medicinen idag så får vi se om det gör skillnad.

Utöver läkarbesöket så har jag bara njutit av hela dagen med Freja.
Lite ångest över att detta snart är över och samtidigt så känner jag mig enormt tacksam som har fått uppleva det. Sedan känner jag mig oerhört priviligerad som får arbeta med att ta hand om andras ovärderliga småttingar varendaste dag, tänk vilket fantastiskt jobb jag har. Vad lycklig personalen som ska få vara med Freja kommer bli, de kan inye ha det bättre!

Nej nu ska jag slå på lite zombies på tvn. Är helt mör efter att ha avverkat två pass på Ego med A.

#1 - - Jullan:

Höärruduru vaddå klimakteriemedicin! Haha Finns många som blir hjälpta med den medicinen förutom kvinnor i klimakteriet. Tex ammande kvinnor som är snustorr "därnere" efter 1½ år av amning.
Närå förstår vad du menar. Hoppas det blir ordning framöver för dig.