Längtan

Alltså jag har en sån jobbig känsla som börjat smyga sig på.
Vi har pratat massor om det och jag vet att vi båda vill samma sak. Vi vill vänta något år, njuta av den här tiden, spara pengar och ladda batterierna för nya försök till att bli med barn.
Dumma syskonlängtan!
Kan det vara för att det varit så många gravidbesked runt omkring?
Flera i min mammagrupp har precis kommit med glädjande besked och nu gick Blondinbella ut och berättade om deras lilla frö som är 12 veckor.
Man vet hur mycket kärlek det innebär och hur obeskrivligt det är att få igenom. Klart man längtar men det är inte dags än. Vi vet inte hur mycket det kommer krävas nästa gång och jag vill inte börja tänka på det heller.


Just nu står jag och tittar på Freja när hon sover. Vi är inne i en period med ruskigt dålig sömn. Hon somnar så bra i sin säng vid 19, varje dag. Sedan sover hon som en stock till 22-23 tiden sedan börjar uppvaken. Vet inte vad det är men nu när jag står här låter det som att hon drömmer väldigt intensivt.
Man blir trött av att kliva upp gång på gång under natten. Många gånger gör vi det lätt för oss och lägger henne i vår säng. Hon verkar ju gilla sin egen säng men har även en trygghet inne hos oss, den vill jag inte ta ifrån henne. Sedan får man väl försöka njuta så länge hon vill sova med oss.

Nu ska jag låta lilla finisen sova ifred och ta mig en dusch. Har avverkat det första spinningpasset i mitt liv och kommer förmodligen inte kunna gå imorgon.
#1 - - dagijuli:

hej där fina du.. jag skrev ett inlägg sedan gick jag in på din blogg o kände igen dina ord så väl.. vi känner nog samma. . . längtan finns där hela tiden .. man vill ge sina barn ett syskon o man vet att det tog tid sist. o nu när det kommer massa gravidbesked runt omkring.
duktig du e som kört ett spinningpass. träningsvärk e bra då känner man att man gjorde nytta =)=) kramar

Svar: Ja men visst är det konstigt hur längtan baa griper tag om en! Hoppas att ni får bra besked på dina prover. Vill ha ett blogginlägg snart <3 Kram
None None

#2 - - A:

Känner igen mig. Även här i bloggvärlden duggar det tätt med gravidbesked och det är såklart underbart. Nu när vi är ute och rör oss så ser jag gravidmagar överallt. Dessutom hittade jag en ask med Pergo och en massa ÄL-test. Gissa om det satte griller i huvudet på mig.
Men jag vill vänta minst ett år till rent rationellt. Längtan är dock allt annat än rationell.

Svar: Ja men det är som att så fort man tänkt tanken så blir man så medveten om allt runt omkring en. Saknar verkligen att vara gravid men samtidigt älskar jag den här tiden och vill kunna vara i nuet och aktivera mig med Freja till max. Hur länge tänkte ni vänta med syskonförsök? Kramar
None None

#3 - - Evl:

Ja syskonlängtan smyger sig på och så en dag slår den till en i ansiktet. Det är mysigt men på samma gång skrämmande. Försök njuta av tiden ni har ni med Freja för när ni väl börjar kommer hon att bli så stor så fort. Tiden rusar fram i 180 ändå och vipps är ni där.

Ett tips som vi gjorde när längtan gjorde sig påmind: sätt ett datum då ni ska börja. Det kändes jättebra att veta att det liksom var bestämt att DÅ sätter det igång. Då kunde iaf jag vila lite och njuta.

Kramar <3!

Svar: Ja alltså jag har svårt att förstå att hon blir 1år om 3 månader! Det är ju helt bananas!
Låter som ett bra tips, tack.
Ska se om jag kommer in på högskolan så kanske man kan lägga upp en plan efter det.
Kramar
None None

#4 - - Stjärnfröken:

Åh ja, det är verkligen som ett krig mellan hjärnan och hjärtat när man börjar känna efter. Men för stunden låter vi hjärnan vinna här hemma hos oss också, även om det gör ont av längtan varje gång man får höra gravidbesked och ser runda mysiga magar. Igår låg jag och tänkte på att jag fyller 32 nästa år, och tänk om det skulle ta 3 år igen... Då är jag 36 när/om det kommer ett syskon... Haha, nä man får ju lite panik av att tänka så, får försöka låta bli och ge oss ett halvår/år att njuta av tiden med vår bebis som ju faktiskt är drömmen som blev sann. :)

Svar: Ja jag låter också hjärnan styra just nu. Det måste finnas, ekonomi, tid och kraft för att sätta igång ännu en gång. Vill inte planera för mycket heller för är det något man fått lära sig så är det ju att det aldrig blir så som man tänk.. Ja försök och njut <3 Njut och samla kraft så tror jag att man märker när man är redo :) Kram
None None

#5 - - Jullan:

Den där längtan som pockar på när man minst anar det. För mig var det mycket att jag visste/jag kände på mig att det skulle bli svårt även andra gången. Jag ville vänta men kände mig ändå stressad för att jag visste att vi inte bara kunde göra ett barn sådär enkelt som alla andra kan. På nåt sätt så ville jag bara ha det överstökat.
Wilma sover också lite extra dåligt just nu, förmodligen är hon inne i en utvecklingsperiod.

Svar: Ja vi är ju båda inställda på att köra IVF direkt när det är dags för syskon. Orkar och vill inte utsätta oss för det dåliga måendet man fick av allt kämpande :/ Förstår att du tänkte så, underbart att det gav så fint resultat!
Man blir så trött när de sover dåligt, önskar bara att det kunde pratas här hemma nu så man fixk veta vad som inte är bra ::
None None