Spraydag 2

Vaknade imorse med huvudvärken från helvetet. Kändes ungefär som att jag hade varit på dunderparty igår trots att jag hoppade i säng tidigt och utan en droppe alkohol. Har tagit en del alvedon under dagen men huvudvärken är fortfarande kvar. Inte så kul men man kan inte göra så mycket åt det heller.
SKa ta mig ned till gymmet och se om jag kan träna. Ska försöka hålla igång så gott det går. Vet inte hur det är sedan när man sätter igång med sprutorna, får man träna? Man kanske kan träna fast inte så hårt? Kan det påverka negativt eller är det mer att man bara blir öm? Tycker jag brukar läsa att man slutar träna under den perioden så därför frågar jag er som vet.

Ikväll ska vi äta god mat och dricka sån pommac i fin flaska.
P tyckte att vi ska fira men vi vet inte riktigt vad som ska firas. Vi kan möjligtvis fira att den största resan i våra liv dragit igång. 


#1 - - Tess:

Jag är också förvirrad kring träningen. Men min läkare sa att man kan träna som vanligt men dock inte göra några långa pass, som kankse springa 1 mil eller liknande. Men att gå ut och gå ca 30 min har jag hört är bra, då kan man ju gå lite på bandet på gymmet om man känner för det. Så mysigt, hoppas ni får en trevlig kväll tillsammans. Kram

Svar: Ja det verkar ju vara ganska olika vad de säger men det känns ju dumt att ta i för mycket. Får nog köra på promenader från sprutstarten. Den är ju ändå ingen längre period och sedan om det blir en återföring så kanske man vill ta det lugnt ;p Kramar
None None

#2 - - Libra:

Jag tränar inte under sprutperioden eftersom man har fler ägg än vanligt. Äggstockarna blir tunga och kan i värsta fall vrida sig. Så jag hoppar den biten. :)

Men lite träning förutom att springa och hoppa är säkert ok. Mer att man inte orkar då man är konstant trött. Gör ett försök och se hur du mår. :)
Kram

Svar: Tack för infon Libra. Låter riktigt obehagligt att äggstockarna kan vrida sig. Det är då det kan bli ett smärtsamt äggplock där de måste söka fram äggen va? Jag kommer nog satsa på promenader. Vill inte riskera någon genom att springa järnet på löpbandet.. Kramar
None None

#3 - - A:

Jag springer och tränar när jag känner för det. Tf har aldrig sagt att det är något dåligt, jag har frågat. Han uppmuntrar det snarare. Men kom ihåg att lyssna på kroppen, säger den ifrån - du får ont eller liknande, då sänker du tempot :-)

Det finns nog typ 1 gång av 100 som träning inte är annat än bra för både kropp och själ!

Kraaaaaaaam

Svar: Ja jag ska försöka hålla igång men inte köra för hårt. Kan ju inte sluta helt nu när man börjar få till en rutin.. TF han är alltid positiv han :) Sötaste TF. Kramar
None None

#4 - - Anonym:

Till mig sa doktorn att jag inte skulle gå på några pass eller hoppa eller springa. Att gå var ok och att kanske träna på gymmet med låga vikter. Men allt berodde på hur jag mådde sa han. Jag ska ändå fråga igen när jag är på första kontrollen.

Svar: Ja men fråga igen så vi får veta lite mer. Det är alltid kul att höra vad alla läkare säger tycker jag. Det verkar som att många tycker att man inte ska ta i för mycket och hoppas osv. Kommer köra med promenader, känns som att det är det ofarligaste. Kramar
None None

#5 - - J:

Hej! Till mig sa barnmorskan att träning är ok då länge det inte innefattar ngr hopp. Äggstockarna kan tydligen vrida sig, typ göra en volt eftersom de växer och blir tyngre. För min del blev det dock ingen träning alls, var tillräckligt jobbigt att bara promenera, äggstockarna kändes som två stora påsar vissa dagar :) Sen vi gjorde ET har hag inte vågat träna, känns ju verkligen som det ska ramla ut, även om jag vet att det inte han det. En mental grej bara. För humöret skulle nog träning varit bra, har inte varit den mest glada och stabila sambon som finns direkt! Lycka till!

Svar: Ja alltså det låter så läskigt att de ska vrida på sig. Det vill man ju inte riskera. Kommer nog också satsa på promenader men det är lätt för mig att säga det nu då jag inte har en aning om hur det kommer kännas. Kommer nog inte heller våga träna efter eventuellt ET. Kan tänka mig att det är en speciell känsla. Lycka till åt dig med och tack för kommentaren.
None None

#6 - - Icka:

Tjohej va tiden går snart ska du spruta ju =)
Ja fick inte rida eller löpa när ja gick under behandling eftersom dessa innebär hoppande rörelser som kan vrida stockarna, allt annat gick bra så ja körde på styrka o promenader =)
Dagarna innan äggplock gjorde ja ingenting för ja hade ont o va rätt så jäkla svullen av alla äggblåsor som tog plats =)

Svar: Hallå där!Ja snart är det dags så jag ska försöka träna så hårt jag kan innan dess. Tror nog att jag också kommer satsa på promenader. Vill verkligen inte riskera att äggstockarna ska vrida på sig, låter hemskt. Tack för infon :)
None None