Vecka 37 (36+1)

En envis kille där inne i magen som inte verkar så värst intresserad av att lägga sig med huvudet nedåt..
Hos BM så skrev vi ned lite inför förlossningen men det blev inte mycket, om det blir vaginalt så önskar jag som förra gången att få köra med lustgas och bad men är öppen för förslag. Sedan blir det ingen amning alls nu.
Inbokat besök på förlossningen på tisdag. Då väntar ultraljud och vändningsförsök. Känner mig lite nervös men samtidigt vill jag prova allt som går innan det blir planerat snitt. Lyckas inte vändningen så kommer tid för snitt att bokas in ungefär en vecka innan BF.
Ni får hålla tummarna på tisdagen, 10.30 är det dags!
(null)

#1 - - Adéle:

Håller tummarna för att han ska vända sig, men blir det planerat snitt, så vill jag peppa med att mitt planerade snitt var en helt lugn och fantastisk upplevelse. Hade rätt ont första dygnet efteråt men det var pga eftervärkar och de kommer oavsett. De var dock snabba med smärtlindring och jag läkte superfort! Så det kan vara ett helt okej alternativ samt behöver inte vara dramatiskt.