Uppdatering

Uppdaterar er lite. Vid 11 tiden idag så fortsatte min vidriga smärta, ja den var det värsta jag upplevt och den började öka i styrka. Fick så ont att paniken kom. Jag var livrädd att jag skulle svimma. Blev hämtad av en ambulans och fick åka med blåljus in till akuten. Trots att jag är gravid så bestämdes att jag skulle få starka smärtstillande medel. Fick göra massor med undersökningar och fick ännu en gång bekräftat att barnet mår bra. Fick se det fina hjärtat flimra på ultraljudet.
Det har varit svårt för läkarna att komma fram till vad som är felet som orsakar smärtan. De säger dock inte samma saker som läkaren sa under natten utan de hävdar att det kan vara ett njurstensanfall. Det kan också vara tjocktarmen som är väldigt irriterad. Har fått legat på sjukhuset hela dagen men nu fick jag äntligen åka hem. De vill inte ge mig mer smärtstillande utan nu är det alvedon som gäller och röntgen vill de inte genomföra eftersom jag är gravid.
Det är inte direkt så att jag överdrivit min smärta så som vissa verkar tro. Detta är inget jag tycker är spännande på något sätt, snarare tvärtom.
Nu ska jag vara uppmärksam på feber eller mer kraftiga smärtor för då ska jag tillbaka till sjukhuset.

#1 - - A:

Åh stackare :-( Krya på dig vännen! Hör av dig om något händer. Blir ju lite orolig jag. Kram <3 p.s vad underbart att se det lilla hjärtat slå!

Svar: Tack finaste du!Är hemma nu och ska försöka vila upp mig lite. Kramar <3
None None

#2 - - C:

Fan vad sjukt, låg själv inne hela förra helgen!! Njurstens anfall,
det gör dödens ont! Fick 9 morfin sprutor.
Hoppas du mår bättre snart, fick också åka ambulans.
Kramar!! Jätte härligt att höra att lillhjärtat slog. Krya på dig nu!

Svar: Oj fan! Du som mår så dåligt av morfin också :/ Måste ha varit riktigt hemskt att fått legat inne hela helgen. Det var riktigt vidrig smärta, aldrig varit med om liknande tidigare. Ja jag får trösta mig med att hjärtat slår. Hoppas du mår bättre nu :) Kram!
None None

#3 - - tanniz:

Åh fy.. låter inte alls roligt. Skönt att de tar smärtan på allvar och du fick stanna kvar och grundligt undersökas. Hoppas att det är bättre nu..
kramar

#4 - - S:

Men usch! Stackars!!!
Skönt att iaf få se hjärtat och att det såg bra ut <3

Krya på dig och hoppas att du blir bättre snart!

Kramar

#5 - - Sundsvallstjej:

Men stackare! Hoppas att smärtan släpper! Och va skönt att allt verkar bra med lilla pyret där inne. Förstår hur rädd du måste ha blivit :( kramar!!

#6 - - Helena:

Ush din stackare. Kollade de gallan? Jag fick massor av gallstensanfall när jag var gravid och inte förrän dottern var 7 veckor så kom man på vad det var. Jag fick ta bort gallan inom en vecka då det påverkade min lever. När jag fick anfall gjorde fruktansvärt ont i övre delen av magen och över bröstet.
Hoppas du blir bättre snart och gud så roligt att lilla hjärtat slår :)
Stor kram

Svar: De kollade aldrig gallan men de undersökte ju magen med ultraljud och vad jag förstår ska man kunna se gallsten då.. De behövde göra magnetröntgen för att kunna se njurarna men det ville de ju inte. Jobbigt att du behövde gå med det så länge, fy vad det ska ha gjort ont :/ Kram
None None

#7 - - Mammatea:

Krya på dig!

#8 - - Evl:

Åh vännen vad läskigt. Skönt att de såg att all var bra med barnet. Hoppas du mår bättre snart <3!
Kram!

#9 - - Icka:

Fy va läskigt o va preggo o ha så ont! Krya på dej snarast!
Kram

#10 - - Antara:

Usch! Stackars dig! Hoppas du blir bättre. Kramar

#11 - - Moa:

Usch vad läskigt! Hoppas att det blir bra nu.

#12 - - Langtarefterbarn:

Va läskigt! Hoppas verkligen att du blir bättre snart och att allt fortsatt är ok med knytet i magen! Kraaam

#13 - - Libra:

Åh fy vad jobbigt. Jag fick faktiskt problem med mina njurar nu när jag blev gravid. Jag hade vätska i buken och blev tillsagd att äta mycket salt. Kanske jag åt för mycket och drack för lite. Det som jag trodde var ett X verkar ha varit en sten. Jag vaknade en natt och hade kraftig smärta. Eftersom jag haft det innan så kände jag igen det. Glöm inte vätskan. :)

Hoppas du mår bättre nu!!!
Kram

Svar: Ja jag har ju också vätska kvar i buken sedan äggplocket och förstorade äggstockar. Det är ju kanske inte så konstigt att man är väldigt svullen och öm överallt. Det är inte lätt att veta hur man ska göra jämt när kroppen arbetar emot en. Kramar!
None None

#14 - - Fertilitetsresa:

Stackare! Det där låter inte roligt alls! Hoppas det blir bättre snart!
kram

#15 - - Alex:

men fy vad hemskt, vet verkligen hur ont det gör :( skönt att du kunde ta lite värktabletter