Ensamt

Det fortsätter bra med nya förskolan.
Idag ville de att jag skulle ha henne där mellan 9-15 så hon får prova på att äta mellis också.
Det var en jätteglad Freja som sprang in och började leka. Jag pratade lite med ena pedagogen innan jag kramade Freja och sa hejdå. Hon vinkade genom dörren och forsatte sedan med den lek hon höll på med. Så himla skönt att slippa lämna en jätteledsen tjej även om det kanske fortfarande är nyhetens behag.
 
Igår så satt jag och knåpade ihop ett schema för förskolevistelsen i 5 veckor framåt. Det var så många långa dagar att jag höll på bryta ihop men Frejas bonusmormor och mormor ställer upp så bra så det blev betydligt bättre än förväntat.
 
 
Efter lämningen på förskolan imorse så åkte jag för att besiktiga bilen. Den gick igenom helt utan anmärkning, riktigt skönt eftersom jag tycker att denna bilen kostat oss mer än den borde gjort hittills.
 
Med en lättnadens suck rullade jag hemåt och insåg att hela dagen bara ligger fri.
Jag har några skoluppgifter som behöver göras så under några timmar har jag faktiskt varit väldigt produktiv!
Jag har helt sjukt ont i halsen. Hade gärna velat träna lite men har fått en del skäll för att jag inte tar halsontet på allvar. Nu måste jag fasiken vila tills detta är borta på riktigt för det har kommit tillbaka betydligt värre än det var tidigare.
 
Nu ska jag fortsätta pluggandet i min ensamhet. Väldigt tomt och tyst här i huset när inte världens busigaste tjej är hemma.