Närmar sig 30 och UVI

Under förra veckan så fyllde jag 26 år. Ålder är liksom inte så relevant längre men det är ju härligt att närma sig 30, eller något.
Har haft lite utspritt firande under hels veckan. Perfekt att få suga extra länge på karamellen.

I fredags var jag på AW med min studiegrupp. Som en nedtakt inför terminens slut. Blev en rätt så lugn kväll med mat, vin och surr.


I helgen har flera saker hunnits med bland annat så hade jag finbesök av mina och Frejas kompisar samt hennes bästa gudmor.

På söndagen vaknade Freja upp med ögoninflammation. Vi hade bokat in oss på juläventyr i Trolska skogen och eftersom hon verkade rätt så pigg sp bestämde vi oss för att åka på det ändå.
Det var väldigt spännande och roligt dock så visade det sig att Freja inte riktigt orkade med så det var inte de bästa förutsättningarna.

När vi kom hem så började hon ta sig för snippis och sa att det gjorde ont. Vi blev lite oroliga men hon somnade gott. Dock blev det inte någon bra sömn eftersom hon vred och vände sig samtidigt som hon grät och tog sig mellan benen. Vi ringde 1177 som skickade oss till primärvårdsjouren.
Efter en timme där lyckades vi få till ett urinprov och det visade sig att hon fått UVI.
Idag lyckades jag, efter att ha blött ned halva köket i kaoset som uppstod, få ännu ett prov som ska på odling och nu ikväll fick hon påbörja sin första penicillinkur.
Hon somnade gott i varje fall så ni hoppas vi att det vänder.


För övrigt fyller min lillebror 13 idag.
Grattis <3
#1 - - Adele:

Grattis i efterskott! Jag fyllde 30 i år och kan intyga att det ÄR helt okej att åldras. Och så insåg jag liksom att jag är helt okej som jag är och att jag vet vem jag är. :P Men för mig iaf så är en stor del i det att jag är lite där jag vill vara i livet på många sätt. Självkart finns det alltid saker att sträva mot. Och i det är just det efterlängtade föräldraskapet en stor del.

Det är så härliga bilder du lägger upp. Och så fina alla barnen är tillsammans. Kul för Freja att ha dessa småkompisar runt sig. :)


Svar: Visst är det skönt att få känna sig så nöjd och trygg där man är just nu. Jag tror att det gör att självkänslan och självförtroendet också ligger på topp :D

Tack och kram <3
None None