Bollnäs och Järvzoo

Lördagen spenderades i Bollnäs.
Min kusin bor nu för tiden där nere så hennes syster med flickvän plockade upp mig efter lunch och vi rullade iväg.
Blev en kväll med goda drinkar, mycket skratt och helt galna minnen som lyftes till ytan igen.
Vi var alla ganska trötta och tyckte att vi gjorde det bra som ramlade i säng vid 2-tiden.

Dagen efter var det ett trött gäng. Själv så kan jag inte sova så länge eftersom jag är ovan. 7.30 var jag uppe, kokade kaffe och satte mig ute för att njuta av lugnet och strålande sol.


Det dröjde till 11 innan resten av gänget vaknade till liv men då satte vi fart och drog världens loppisrunda. Bollnäs erbjöd även en loppiskarta och vi kunde hitta några små smultronställen samt göra en del fynd.
Vi avslutade med ett ställe som heter Majas café, där hade de massor av superfina inredningssaker samt grymt goda mackor.
Freja var mest nöjd över det jag hittade åt henne där.

Igår var det dags för oss att åka till Järvzoo.
Vi packade in oss i bilen direkt efter frukost. Vi hade köpt en sån hållare till Ipaden så Freja satt nöjt och kollade pp film hela vägen.
Chocken kom när vi nästan var framme och hon kaskadkräktes i hela baksätet.
Hon måste ha blivit åksjuk?
Alltid om vi åker en bit så brukar vi planera så hon sover men nu funkade ju inte det. Hon fick också ha en flaska vatten bak och den sög hon i sig direkt så det kanske bidrog till illamåendet? Det blev en snabb sanering av barn, bilstol och baksäte och hon mådde tipp topp så fort hon kom ut ur bilen.

Väl framme så imponerades vi ac hur mysigt zoo det såg ut att vara. Det är väldigt stora naturliga inhängnader och man går på en stor träbro som sträcker sig 3km genom skogen.
Vi kom i tid för att följa med på vandringen där de matar djuren och det var hur bra som helst för då kom de verkligen fram så man fick se.

Efter turen genom parken så var vi ut och käkade middag innan vi checkade in på Varghotellet. Vi hade panoramafönster mot vargarnas inhängnad så kvällen bjöd på mys i sängen och vargspaning.

Det var en supertrött Freja som fick sova i samma säng som oss.
Det var inte lika mysigt som jag vill minnas. Hon for runt som en tornado under natten men både hon och P sov som stockar medan jag hörde hur vargarna ylade utanför.

När man bör på Järvzoos hotell så får man gå ut i djurparken som man vill, under natten eller tidigt på morgonen.. Freja vaknade 6 så vi myste en stund sedan tog vi en tur vid 7-tiden.
Sedan fick vi en frukostkorg till rummet som vi fick äta på valfritt ställe, vi satte oss ute i solen och myste.

När vi kom in i rummet för att städa ihop så var vargarna riktigt aktiva utanför rutan.
Freja spanade spänt, ropade "vajen kom hit" börde var borta och vinkade hejdå när vi lämnade rummet.

En riktigt mysig tripp blev det och på vägen hem såg vi till att hon sov och det blev ingen mer kräkning.


#1 - - Fiffig:

Men åh vad häftigt och roligt det lät att bo på zoo!

#2 - - Emelie :

Lät som ett jätte trevligt zoo :)