Kyrkråtta med bajs på benet

Igår så hände något som aldrig tidigare hänt; jag gick på gudstjänst utan egentlig anledning.
P trodde jag skojade när jag frågade om han skulle med till kyrkan. Jag hade kollat programmet och sett att det var familjegudstjänst vilket ju lät jättemysigt. Det blev bara jag och Freja men kyrkan var nästan fullproppad av familjer och det var en väldigt enkel gudstjänst med barnkör som uppträdde, faktiskt mysigt!

Den här veckan startade vi med ännu en bajsfest (VARNING FÖR BAJSBILD!) Freja låg så nöjt i mitt knä pch krämade på tills jag kände hur det började bli lite väl varmt på låret..
Freja var i varje fall nöjd och lite skit har väl ingen dött av.


Efter lite tvättning av mamma och bebis ligger hon nu brevid mig i sitt gym och halvsover. Hon försöker hålla sig vaken och tittar nöjt på figurerna men jag kan se hur ögonen rullar.

Vill avsluta inlägget med att tipsa er om en barnbok som handlar om hur barn blir till. Det som är så fantastiskt är att den passar alla familjer oavsett hur man fick sitt/sina barn. Det ger en fin bild av hur barn kommer till världen och ger en fin grund som man kan bygga vidare på för sin alldeles egna historia.


#1 - - Evl:

Hehe, ja det där känner man igen. Bajs blir ett hett ämne när man blir förälder :)

Kan man köpa boken redan? trodde det väntade på att bli översatt? Vart finns den?
Kramar!

Svar: Ja bajs är verkligen ett dagligt samtalsämne här hemma ;kr

Nej den finns ute nu :) Klickade in mig via länken som Barnlängtan lade ut på facebook :) Kramar
None None

#2 - - Emelie -min längtan efter dig:

Det där boken lät jättebra :) bra tips!

#3 - - A:

Haha! Ja sådär kan det bli med bajs. Blöjan fylls ibland snabbare än man hinner med.

Kyrkan tycker jag också låter mysigt. Vi gick ibland mitt i barnlösheten också. Man blir ganska rofylld.

Kram!