Arbete, bärsjal och menstankar

Idag så var det ett besök på min arbetsplats som stod på vårat schema.
Det var riktigt roligt att få träffa arbetskompisarna och alla barnen som var så fina och ville hälsa på Freja.
Fick ett presentkort på Polarn och Pyret samt ett jättefint kort som barnen hade gjort. Åh, jag älskar verkligen mitt jobb och människorna där!

När eftermiddagen kom så åkte jag och Freja till Babyproffsen.
Köpte en bärsjal från Tricot Slen. Har nu stått och tittat på instruktionsfilmen men får liksom inte riktigt till det, det känns inte som att det blir bekvämt för henne.. Som tur är så har Frejas kusiner en mamma som är sjalproffs och på måndag ska hon hjälpa mig att få till det. Verkar ju otroligt smidigt bara man får det rätt.

Har börjat fundera lite på när min mens kan tänkas komma tillbaka. Nu när jag inte ammar så kommer den väl när som helst? Den kommer väl med dunder och brak och slår musten ur mig snart. Det ska ju pratas om preventivmedel när jag ska på efterkontroll. Känns väldigt konstigt och varken jag eller P tycker att det är någon idé att börja med något som kan påverka min kropp negativt. Kommer väl bli att vi kör på "säkra perioder". Har mycket vi än försökt att pricka ägglossningen tidigare så har det ju inte blivit något så det känns ju långsökt att det skulle bli något när man medvetet missar den.. Dessutom lär jag inte ha ägglossning utan pergotime. 
Vi får se vad barnmorskan säger om detta och vi får se när mensen dyker upp.



#1 - - A:

Visst känns det knasigt att tänka på preventivmedel och mens nu? För mig är det nästan en vemodig känsla.

Hoppas att sjalen funkar bra. Vi har också köpt en men jag har inte provat än. Kram!

Svar: Ja det känns som att det var i ett annat liv som man tänkte på sånt. Vill inte börja med någon typ av hormoner just nu. Kramar
None None

#2 - - S:

Mun mens kom som brev på posten trotts helamning :/
Hade hoppats att den skulle hålla sig borta.
Hade tre veckors avslag em vecka utan något annat än lite flytningar och sen 4 dagar av färskt blod, och det borde ha varit mensen.

Jag ska ju snart på mitt återbesök och vi ska inte heller börja med något preventivmedel, könns onödigt när vi hoppas att iaf ev få chans till en till.

Lite blir det så blir det tänker vi... Vill absolut inte rubba med några hormoner eller dyl.

Vilken bra arbetsplats, fint av dem! <3 då känner man sig ju uppskattad!

Kram

Svar: Men vilken otur att du ska behöva ha mensen ändå, är väl bara några få som det är så för?
Nej kroppen har förtjänat att slippa massor med hormoner nu ett tag.
Kramar!
None None

#3 - - Elin:

Vi har redan sagt att vi inte kommer börja med preventivmedel, det kommer inte på tal om att rubba med mer hormoner än nödvändigt. Blir "säkra" perioder här med men skulle de bli en till direkt kommer vi verkligen inte att gråta :)

Svar: Samma som vi tänker då. Kroppen måste faktiskt få vila från alla jäkla hormoner nu ett tag :)
None None

#4 - - Mammatea:

Vi har älskat vår sjal. Jag lärde mig knyta via youtube.

Svar: Tack för tipset!
None None

#5 - - evl:

Ni kommer ändå att få höra att det är sååå vanligt att det liksom bara funkar helt plötsligt igen och att ni måste använda något. Vi valde kondom tillsvidare eftersom jag inte ville ha några hormoner alls. Både tråkigt och skönt. Skönt att slippa alla känslostormar, tråkigt för att.. ja det är ju kondom.

Kram!

Svar: Ja jag kan tänka mig det. "Nu vet ju kroppen hur den ska göra". Tragiskt när man lyckats tack vare den underbara hjälpen man fått.. Ja det blir inga hormoner här hemma. Kramar ❤️
None None