Fredag!

Alltså jag har så ont i min mun så jag snart smäller av!
Började som en liten blåsa i kinden som nu svullnat och vill döda mig. På det så har jag en visdomstand som försöker pressa sig ut.
Detta är andra dagen med bara flytande föda och vitt mjukt bröd. Är ju öm i hela fejset tack vare detta. Inte kul när man han en liten gullungen som mer än gärna klappar en på kinden..

Nog om det. 
Igår brände jag och syrran av ett pass med intrevaller under morgonen.
Vi var båda uppbokade under kvällen och det var skönt att ha det gjort.
Freja gled med i vagnen och jisses vad tungt det var ett springa med henne som extratyngd.

På kvällen så fick vi finbesök av Frejas gudmor Anna som höll mig sällskap när hennes fruga och min P drog iväg och frisbeegolfade.
Myspysig kväll!

Idag har jag avverkat lite handling på Dollar Store. Var tvungen att fylla på med lite våtservetter och då är det perfekta stället att besöka.
Nya trenden är att Freja alltid somnar precis när jag svänger in på vår parkering. Livet som mammaledig består alltså, just nu, av mycket väntan på en bebis som sover.


Annars är det inte mycket som händer idag. Längtar efter att få lägga mig i ett varmt bad med en inpackning i håret. Håret är just nu prio 32577 vilket innebär att det alltid sitter i en tofs mitt på huvudet och borstad någon gång ibland när tid finnes.

Imorgon så ska vi på dop.
Frejas tremänning är det som ska döpas och det ska bli myspysigt.

Trevlig helg på er!
#1 - - A:

Så tråkigt med bråkande visdomstand och blåsa i munnen på samma gång. Hoppas det blir bra snart.

Så fina ni är! Och vilken smart grej att hänga en leksak sådär i bilen! :)

Ha en fin helg! Kramar

Svar: Ja det gör fasligt ont :/
Hoppas också på att det ska gå över så fort som möjligt.

Kramar
None None

#2 - - Mammatea:

Hoppas munnen snart känns bättre.

Svar: Tack! :)
None None

#3 - - karin:

Fy bubblingen för munnen.. Jag har en visdomstand som växer rakt in i min kind, tänkte ignorera det så länge som möjligt ;)

Hörru jag har tänkt på en sak länge men inte vågat skriva det till dig, rädd att du tar det som ett påhopp eller pekpinne. Jag har läst att du använder våtservetter och det hade jag också tänkt att göra, innan jag läste om den sjuka mängd farliga kemikalier som används i dem. Du kanske vet om det och har tagit ställning men utifall att du inte läst om det så vill jag vara hygglig och berätta.

Om du googlar på tex "Naturskyddsföreningen våtservetter" så hittar du en undersökning som viföräldrar har gjort (kunde inte länka från mobilen). Vårt BVC avrådde faktiskt oss från att använda våtservetter överhuvudtaget.

Som sagt, hoppas att du inte tar illa vid dig nu. Ville bara vara hygglo ;)

Kramar

Svar: Åh det lät verkligen inte skönt! Denna kommer åt rätt håll men det känns lite trångt så det blir liksom ett tryck mot de andra tänderna. Sedan så gör den blåsan så ont så jag går och biter ihop omedvetet hela tiden vilket gör saken värre :/

Jag tar verkligen inte illa upp och har faktiskt läst det där om våtservetter och allt som de innehåller. De våtservetterna som vi använder fanns tyvärr inte med i det testet de hade gjort.
Det är väl mest en bekvämlighets grej som funkar för oss.
Sedan så är det lite spännande för hon har aldrig någonsin blivit röd eller irriterad av dessa våtservetter men när vi var på semester så fick jag köpa på Ica och köpte då dyrare av känt märke för just känslig hud och hon blev helt röd i både snippa och rumpa :s

Kramar
None None

#4 - - Anna:

Ett tips på alternativ till alla som tycker det är praktiskt med våtservetter. Lägg papperstvättlappar i en fryspåse och blöt hela bunten. Man kan även tillsätta ekologisk babyolja och sen är det bara försluta den med en klämma. :) Håller i ett par dagar. 👍

Svar: Tack för ett väldigt bra tips!
Dock är jag så jäkla bekväm av mig och tycker att våtservetterna funkar super 👍 Använder de själv för att torka smink och så och har aldrig märkt av att det svider eller liknande ☺️
None None