Vecka 29 (28+2)

Ja men mina aningar gällande besöket hos BM stämde bra. Blodvärdet såg bättre ut. Hjärtat slog med fina 146slag/min och SF måttet hade ökat på rejält och från att ha legat under medelkurvan så ligger jag nu mitt på.
Fick väga mig. Har inte gjort detta sedan inskrivningen. Vågen visade på 10kg plus och det var inte så oväntat för det visade den redan för 4 veckor sedan här hemma. Har stått väldigt stilla sedan dess och BM vill helst se att jag går upp max 4kg till.. Får se om det går för det känns lite med tanke på den tid som är kvar.
Hade ju lyckats med att gå ned under 70 kg innan IVF:en, vilket var mitt mål. Gick upp 3 kg under behandlingen och nu 10. Vägen alltså 83 kg, vet att det är alldeles för mycket med tanke på min längd men känner ändå att alla dessa graviditetskilon har satt sig på magen. Tror att de har gjort det för jag känner mig inte större i övrigt!




Nu på kvällen har vi återupptagit peppklubben som jag tidigare berättat om. Vi är några kolegor som träffas, ventilera och sätter upp mål för framtiden. Riktigt trevligt var det så jag har nyss kommit hem och ska ta en dusch innan det är dags för sängen.
#1 - - A:

Skönt att allt såg bra ut och järnet ökat. :) Visst äter du också Niferex? Kram!

Svar: Ja det kändes bra, känner mig ju piggare så det var väntat :) Ja jag äter också Niferex. Kramar
None None

#2 - - karin:

Grattis till alla fina värden :)

Fasen säger bm till om ens vikt.. Måste man stressa med det också, det känns som det lilla (i det stora) - eller? :)

Kram

Svar: Vet inte om det är så till alla men min var noga med det iaf. Klart man får lite ångest men samtidigt är det väl något som jag bör tänka på eftersom hon nämnde det.. Ja det känns ju inte som det fokuset ligger på direkt :) Kram!
None None

#3 - - Leah / hael:

Jag gick upp 22kg och efter 3v hade jag gått ned 18 av dom så bry dig inte om vad de säger.
Självklart ska man inte sitta och över äta dagarna ut 😝 men så länge ni båda mår bra. Njut!!

Svar: Skönt att höra! Ja alltså när man läser i den boken man fick från MVC så står det ju att liksom bebis, moderkaka, livmoder, fostervatten och vätska väger runt 10kg så 14 kilo känns lite lite men får väl försöka tänka nyttigt och röra mig så gott det går och hoppas på att jag tappar som dig efteråt :) Kram
None None

#4 - - Stjärnfröken:

Nämen, usch vad stressande det låter att få såna direktiv om vikten. Det är väl en sak att rekommendera att vara försiktig med hur man äter osv, istället för att bara ge en 4 kgs-gräns rakt av. Skulle ge mig som lider av prestationsångest en del oro iallafall...

Klok kommentar här ovan. Att fokusera på att må bra är nog ändå viktigast. :)

Svar: Ja det ger lite ångest. Dock så sa hon ju att jag absolut inte ska sluta äta men försöka motionera mera. Är ju svårt då man blir mer och mer orörlig men ska försöka komma igång mer med att simma..
Ska fokusera på måendet och just nu så mår jag ju oförskämt bra :)
Kram!
None None