Vecka 7 (6+2)

Fyfan vilken hemsk natt jag har haft.
Kan ju börja med att säga att jag är ensam hemma för P är borta med jobbet i en annan stad och kommer tillbaka idag på eftermiddagen. Jag var så nöjd och glad efter gårdagen och somnade som en stock vid 22. Vaknade klockan 23 av att jag hade så fruktansvärt ont i magen. Gick på toa och var säker på att jag skulle mötas av blod.. Inget blod men hemskt ont.
Jag tänkte flera gånger att den här lyckan är över nu.
Tog alvedon och lade en värmekudde på magen men låg ändå och kved i smärtor och till slut fick jag panik!
Ringde mamma som fick köra mig till akuten. Kände hur jobbigt det var att behöva säga att "jag är gravid och har galet ont i magen".
Alla proverna såg bra ut och jag fick göra VUL. Läkaren kunde se att graviditeten satt rätt i livmodern, han påpekade att de har stenåldersmaskiner på akuten men att han tyckte sig se hjärtslag. Han kunde se att äggstockarna var något förstorade, 7cm, men inget som ska orsaka smärtan och så har jag fortfarande lite vätska i magen. Han kunde faktiskt inte säga precis vad som gör så förbannat ont men han tyckte att det verkade som att det är muskulaturen i min bukvägg och att den kan töjas pga att det växer sedan pratade han även om kraftiga ligamentsmärtor.
Inte så mycket klokare men glad över att veta att bebis verkar må bra så ligger jag i sängen hemma. Har fortfarande väldigt ont och det skrämmer mig men jag hoppas på att det ska gå över snart..

#1 - - Libra:

Läskigt att få så ont. Jag hade också ganska ont i början. Minns att det var så förra gången också. Oftast på natten om jag var kissnödig så kom det efteråt. Tror allt trycker på här och var. Vätskan kan väl också göra ont. Hoppas det känns bättre snart. :)
Kram

Svar: Tack! Ja det är ju lite bättre nu. Hoppas på att den här natten ska bli lite bättre så att jag kan få lite sömn. Kramar!
None None

#2 - - A:

Hjärtat, jag hoppas det är överstimuleringen som spökar. Äggstockar som mäter 7cm kan visst göra ont, det är iaf jag ett levande bevis på! Ta hand om dig, vila och ansträng dig inte i onödan. Försök få ro. När kommer P hem? Hör av dig om jag kan göra något.

Stor kram <3

#3 - - A:

Fy vad läskigt med sådan smärta. Men skönt att han såg hjärtslag. Då borde ju allt vara bra med ditt lilla pyre. Hoppas du får slippa såna här saker i fortsättningen. Kram!

Svar: Jag jag hoppas att det inte blir någon mer smärta nu. Fyfan det är liksom det värsta jag har varit med om :/ kramar!
None None

#4 - - Barnlängtan:

Jag vet åtminstone två som har haft jätteont i magen, men det har gått hur bra som helst. Vissa känner tydligen av livmodern som växer mer än andra. Så länge du inte blöder får vi tro att allt är som det ska. Kram

Svar: Hade det kommit blod så hade jag förmodligen tappat allt hopp. Känns lite bättre nu och så vet jag ju att ett litet hjärta kämpar på där inne. Kram
None None

#5 - - Leah / hael:

Jag hade redigt ont i magen till v 9-10 nästan som någon hade slagit mej eller 10gånger värre än mens värk.

Svar: Man blir så himla orolig när man får ont. Man är så rädd om det lilla pyret! Kram
None None

#6 - - Mammatea:

Kram! Hoppas att det känns bättre idag.