Vecka 11 (10+2)

Idag slutade jag tidigt från jobbet och har spenderat 3 timmar på ett köpcentrum med syster. 
Det var riktigt mysigt och det blev en del shoppande men nu är jag helt slut.
Köpte ett par mammashorts då magen fortfarande känns svullen. Provade att ta på mig mina vanliga jeansshorts och det fungerar bra på morgonen men runt lunchtid så måste jag öppna knappen och det är inte allt för smidigt.
Dessa shorts kommer från HM och är bland det skönaste jag haft på mig på länge!
 
Imorgon är det redan fredag och jag hoppas på härligt väder den kommande helgen så jag kan få sola och bada lite. Idag är det mest bara molning och klibbigt och det gillas inte alls.
Nu ska jag pussa på P och sedan krypa ned under filten i soffan för att titta på lite serier.
#1 - - Lisa:

Hej
Jag hittade din blogg via en vän där du hade kommenterat. Jag såg att du är nygravid och att ni haft en tuff och lång resa. Så jag läste ALLT! Varenda ord från första inlägget.
Jag är själv 27 år, reumatiskt sjuk, gift i 7 månader och har två misslyckade månader bakom mig. Jag är livrädd. Min enda dröm hela mitt liv har varit att bli mamma. Många runt mig har barn men de har inte kommit lätt. Jag är så rädd så rädd. En menscykel på 47 dagar men med tydlig ÄL. Alltid nått.
Vill hur som helst gratulera dig och P. Ni har ju kämpat med varenda cell ni består ut av! GRATTIS!!!!

Svar: Hejsan och vad trevligt att du valde att lämna en kommentar. Känns helt otroligt att du suttit och läst igenom hela min blogg, blir faktiskt lite rörd!Förstår att du känner dig rädd och orolig när du är så medveten om att det kan vara svårt. Försök att tänka positivt ett tag till. Att du har en tydlig ägglossning är ju verkligen positivt och tänk att det endast är 20% som är ofrivilligt barnlösa. Jag hoppas att du slipper hamna i den situationen men mitt tips är att om det dröjer så var inte rädda för att söka hjälp. Kan vara svårt att få med sin respektive, P var inte alls sugen till en början men när vi fick hjälp så var det en enorm lättnad.
Önskar er all lycka och tack så hemskt mycket för gratulationerna!
None None

#2 - - Evl:

Prova att sätta en gummisnodd mellan knappen och knapphålet. Det funkade för mig tills det kändes bekvämt med gravidbyxorna.
Kram!

Svar: Tack för tipset! Körde på det idag och wow vilken skillnad. Man blir så obekväm när allt trycker på magen liksom. Kramar!
None None

#3 - - Leah / hael:

Letade också efter dessa men fanns inte i min storlek :(

Svar: Synd! Har du kollat hemsidan då? :)
None None

#4 - - Leah / hael:

Ah, jag har blivit för tjock om röven :P hahah..