Vecka 16 (15+0)

Hallå där vecka 16!
Dagen började med att P kom in och väckte mig, han hade varit iväg på bageriet och köpt nybakat bröd till frukost. Tacksam som jag är så rusade jag in på toaletten för att spy galla. Efter det så var humöret på topp! Det är så konstigt att morgonillamåendet är så olika från dag till dag.

Idag blev det lite shopping tillsammans med syster. Ett par mammajeans och 2 stycken tröjor, vill vara redo för jobbet och så 2 par nya skor. Jag älskar skor!
Har börjat klura på hur jag ska göra med regnställ. Behöver ha det till jobbet dels för att det jag har är trasigt plus att jag nog inte kommer i det längre.. Känns onödigt att lägga ned pengar för en sån kort period men det måste nog inhandlas. Kan kanske vänta till nästa månad för ännu är det sommar.

Nu ska jag duka upp lite fika för familjen kommer för att fira P.

#1 - - Fiffig:

Jag tror vi kanske jobbar inom samma bransch? Jag jobbar i alla fall på förskola och har också lurat på hur jag ska lösa hösten och vinterns utevistelse. Vi är ute mycket, två gånger om dagen oavsett ösregn eller sträng kyla. Vi har täckjacka och byxor, samt termobyxor och så kör man privat flece eller underställ på vintern. Jag kommer nog inte få på mig min jacka så länge till, men säger som du att det känns lite trist att lägga pengar på. Men jag kommer ju förhoppningsvis vara gravid hela hösten och en bra bit in på vintern. Hmm... Svårt!

Svar: Ja jag jobbar också på förskola och det är inte det lättaste att klura ut hur jag ska göra. Vi får ju stå för våra ytterkläder själva och det känns trist att lägga ut massor med pengar för en kortare period men ett regnställ måste nog köpas för annars kommer hösten inte att kunna överlevas. Tror att jag kanske har tur och kan låna täckbyxor och jacka som finns på jobbet. Får tänka som du, man ska ju vara gravid ett tag ;) kram
None None