Antal ägg

10 stycken ägg fick vi ut!
De är lite oroliga för min lilla överstimulering så jag fick lämna blodprover som jag får svar på senare idag samt att jag fick medicin med mig som jag då kanske får börja äta.
Nu ligger vi på hotellet och imorgon innan 12 får vi besked om antalet befruktade ägg.

#1 - - evl:

Åh vad bra då blir det ju långtidsodling! Hoppas ni kan vila och mysa tillsammans ni vännen. Hoppas på många fina guldägg <3!

Svar: Ja jag hoppas det. Det gäller att få 5 befruktade sa hon. Ja nu ligger vi och myser på hotellet, mumsar toffifee. Bergmästaren är verkligen awesome så tack för rekommendationen :) kramar!
None None

#2 - - Libra:

Det var ju bra. Hoppas de befruktas fint nu. :)
Kram

Svar: Tack, det hoppas vi med :) kram
None None

#3 - - Antara:

Grattis till äggen! Vilka bra förutsättningar! Förresten du måste nog må mkt bättre än vad jag gjorde för jag sov och kräktes hela dagen efter äggplockningen! Haha
Kram

Svar: Ja det känns ju väldigt bra med tanke på att man behöver 1 guldägg. Ja alltså jag har mått superbra. Vi gick på stan och shoppade och åt efter ÄP men är lite öm i äggstockarna nu men tänker verkligen inte klaga. Kramar
None None

#4 - - Tess:

Grattis till en fin skörd :) Nu håller jag tummarna att många blir befruktade! Kram

Svar: Tack så mycket! Härligt att du håller tummarna, blir en nervös väntan på morgondagens samtal :) kramar
None None

#5 - - Elin:

Hoppas hoppas hoppas :)

Svar: <3
None None

#6 - - CD:

Guuud vad roligt!! Måste bara fråga vad är det som kan hända om man är överstimulerad??? Håller tummarna för att det går bäst iallafall!! Du är guld vännen !! Kraaam! <3

Svar: Ja visst är det härligt!Blir man överstimulerad så kan massor med vätska läka ut i buken och man får förstorade äggstockar och väldigt ont. Hoppas på att slippa det men nu har jag ju medicin om det skulle luta åt det. Tack för tummarna, du är bäst ;) Kram
None None

#7 - - A:

Så glad för er skull <3 <3 Blastocyster it is!!! Spännande det ska bli nu, jag kommer ha ont i magen med dig. Pusssss <3

Svar: Ja jag hoppas det. 5 befruktade och de satsar på blastocyster :) kramar <3
None None

#8 - - tanniz:

Åh härlig skörd.. grattis.. jobbig väntan det klart nu. Håller tummarna..
kram

Svar: Tack så mycket :) Ja det är nog aldrig över med all denna väntan. Förhoppningsvis leder det till något bra. Kramar
None None

#9 - - C:

Ååh vad härligt att allr gått bra!! Kollat din blogg
hela dagen. Hoppas ni mår bra! Kram!!!

Svar: Hihi, ja jag försöker hålla er uppdaterade! Känns väldigt skönt att det som jag var mest orolig för är över :) kramar!
None None

#10 - - Barnlängtan:

Oj va bra! Hoppas att du slipper känna av överstimulering och att äggen tar sig rejält där i labbet!

Svar: Ja på söndag vill jag ha fina ägg. Känner av överstimuleringen nu men jag hoppas på att medicinen stoppar upp den bra. Kram
None None

#11 - - Sofia:

Stort grattis!!! :)) gjorde min ÄP igår, 5 ägg blev det av 13 äggblåsor. Så jag får hoppas på kvalitet istället. Har fått veta idag att ET blir som planerat imorgon, så troligtvis har iallafall ett ägg blivit befruktat. Spännande tider för oss båda! Lycka till!! :)

Svar: Tack och grattis till er med! 5 ägg är bra. Tänk att det bara är 1 som behövs för att man ska kunna lyckas! Du ruvar nu alltså? Stort lycka till och kramar!
None None

#12 - - Evl:

Ja oddsen för långtids är ju för er med 10 plockade :) spännande! Kramar <3

#13 - - Elin:

Ooh! Så nervös och förväntansfull, både för er och våran skull :) ni har inte av kliniken något mer?!?
(Jag lever i min ivf bubbla)
Kram