Äggplocket

Nu har vi plockat ägg!
Det gick över förväntan. Jag tror att det var bra att jag ställde in mig på en smärtsam upplevelse.
När vi kom fram så bad jag om lugnande. Eftersom jag tagit lugnande så fick P följa med mig på toa då sköterskan var orolig att jag skulle somna där men jag kände inte mer än att jag var lite avslappnad.
Äggplocket skedde i ett mysigt rum och började med att jag fick lokalbedövning runt livmodertappen. Det kändes lite men var inte så farligt.
Sedan fick jag morfinet som jag antar att jag reagerade väldigt bra på då det tog bort smärtan men inte orsakade någon yrsel eller liknande.
När hon började suga upp äggblåsorna kände jag inget och var mest fascinerad över att titta på skärmen. De sa att det fanns väldigt många blåsor men vi får besked om antal ägg vid lunchtid.
Jag känner mig riktigt glad över att detta blev en sån bra upplevelse och nu är det lite nervös väntan på besked om hur det gått.

#1 - - Mammatea:

Skönt att det verkar gått bra! Hoppas de hittade riktiga guldägg.

Svar: 10 stycken ägg så nu är det bara att hoppas att de blir befruktade också :)
None None

#2 - - Icka:

Grattis till plocket o bra jobbat, det är skönt när det är över! Så skönt att du reagerar så bra på morfin, på mej tog ingen bedövning o då får man inte så bra upplevelse ;)
Håller tummar för många fina ägg!
kram

Svar: Tack så hemskt mycket! Sköterskan förberedde mig på att man reagerar väldigt olika. Är glad att det tog bort smärtan och att jag slapp illamående. Kramar
None None

#3 - - Antara:

Va kul att det är över! Ser du det va inte så farligt :)
Ta hand om dig och hoppas de hittar många ägg.
Massor av kramar

#4 - - evl:

Yey!! *glädjetårar <3

#5 - - Elin:

Va bra! :) hoppas det finns flera guldägg!!
Kram!

#6 - - tanniz:

Åh vad skönt att du fick en bra upplevelse av ditt första äp. Håller tummarna för ett gott resultat också :)
Kram

#7 - - Libra:

Hurra! Nu är det gjort!!! Hoppas ni får ett fint besked och hoppas du uppdaterar snabbt. :P
Kram