Lyslördag

När mitt första MF pågick så besökte jag akuten. Fick där träffa en underbar gynekolog som pinsamt nog är mamma till ett av barnen på förskolan där jag arbetar. Hon var dock väldigt professionell men det har varit lite konstigt att prata med henne och låtsas som ingenting när vi setts på förskolan.
Igår så blev vi dock ensamma en stund ute i hallen och hon frågade hur det var. Jag sa som det var och hon var väldigt stöttande och tyckte jag skulle ta och höra av mig till kvinnokliniken. Jag vet att jag borde ta tag i det här med en utredning snart men det känns så jäkla skrämmande.. Nu vill jag bara åka iväg en stund och förhoppningsvis koppla bort vardagen för en stund.

Just det. Det var lyslördag i stan idag. När vi stod där, i folkmassan, i mörkret, då kände jag att nästa år vid den här tiden då har vi en bebis. Jag bara fick den känslan och jag önskar jag kunnat behålla den. Men den slank förbi och det kändes helt underbart.

Ha en härlig helg!